مرکز گفتار درمانی کرج

مرکز گفتار درمانی کرج

مرکز گفتار درمانی کرج

مرکز گفتار درمانی کرج از علوم نسبتا جدید توانبخشی و پزشکی میباشد که متخصصان گفتار درمانی تشخیص و ارزیابی و درمان تمامی اختلالات زبان ، گفتار ، صدا ، اختلالات یادگیری ، خواندن و نوشتن صورت میگیرد.

 گفتار درمانی روش درمانی میباشد که باعث بهبود در گفتار ( به خصوص در کودکان ) می شود . همچنین گفتار درمانی باعث تقویت درک کودک و بهبود استفاده از زبان و کلام می شود .

روش گفتاردرمانی معمولا با ارزیابی اولیه مهارت های زبان و گفتار شروع می شود و بعد از تشخیص نوع اختلال ارتباطی، بهترین راه برای درمان انتخاب می شود.

بخشی از اختلالات کلامی و گفتاری که می توانیم با روش گفتار درمانی درمان کنیم:

  1.  لکنت
  2.  اوتیسم
  3. بیش فعالی
  4.  تاخیر در صحبت کردن
  5.  اختلالات در فهم ریاضی
  6.  اختلالات خواندن و نوشتن
  7. و غیره …

گفتار درمانی برای کودکان

 گفتار درمانی  برای کودک بسته به نوع اختلال امکان دارد در داخل کلاس نیمه گروهی و یا به صورت خصوصی تشکیل شود در مرکز گفتار درمانی کرج امکان استفاده از خدمات گفتاردرمانی به صورت مجازی و درمان در منزل نیز فراهم شده است.

تمرینات گفتار درمانی همواره متناسب با نوع اختلال، سن و نیاز های کودک صورت میگیرد در طول گفتار درمانی برای کودکان، امکان دارد گفتار درمانگر:

  • آوای درست صداها و کلمات را برای کودک اجرا کند تا از طریق بازی ادای درست اموزش ببیند.
  • استراتژی ها و تمرین هایی را برای کودک و والدین او در نظر گرفته شود تا آموزش ها در طول روز نیز ادامه داشته باشد.
  • با استفاده از بازی، صحبت، خواندن کتاب، نشان دادن تصاویر یا اشیا با کودک ارتباط برقرار کند. این کار بخشی از مداخلات زبانی محسوب می شود که به رشد گفتار کمک می کند.

گفتار درمانی در بزرگسالان

مرکز گفتار درمانی کرج در بزرگسالان نیز با یک ارزیابی اولیه شروع شده و بر اساس نیازهای فردی بهترین راه درمان انتخاب می شود.
تمرینات گفتاردرمانی می تواند باعث بهبود، گفتار، زبان، ارتباط شناختی و بلع شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

rest